הנושאים החמים ב- Dreamforce 11 הכנס השנתי של סיילספורס

השנה, באי כנס Dreamforce 11, הכנס השנתי של חברת Salesforce.com המתקיים בסאן-פרנסיסקו השבוע, צפויים לספוג מתקפת מסרים כבדה במספר תחומי מפתח בהם מתמקדת החברה. להלן סקירה קצרה שלהם. בהמשך השבוע נדווח על ההכרזות העיקריות בתחומים הללו ואחרים.

העולם דורש ארגון חברתי

מארק בניוף, מנכ”ל ומייסד החברה, מצהיר מעל כל במה אפשרית שמהפכת המדיה החברתית אינה פוסחת על עולם המחשוב הארגוני. הססמא The Social Enterprise מלווה כמעט את כל פעילויות השיווק של החברה בחודשים האחרונים ובעתיד הנראה לעין, ובניוף אינו מהסס להזכיר בראיונות את ה’אביב הערבי’ כדוגמה להשפעה העמוקה שיש לפלטפורמות חברתיות באינטרנט על רקמותיה השונות של החברה האנושית. נראה כי עיקר תשומת הלב תופנה לכלי הניטור וה-engagement החדשים מבית Radian6, שלקראת הכנס אף התמרקה וחידשה את אתר הבית שלה עם עיצוב מקסים, בעינינו. גם מקומו של Chatter ככלי פנימי בארגון לא צפוי להיפקד. החברה השכילה לייצר ערוץ Chatter מיוחד לבאי הכנס, אשר רובם צפויים לשלוף בכל רגע נתון את האייפד או האייפון שלהם, מה שמוביל אותנו לנושא הבא.

אפליקציות אייפד לכל דורש

מבול ההכרזות בתחילת השבוע הצביע באופן מובהק על המגמה: אפליקציות מחשוב ארגוני שמחברות בין הידידותיות והפאן של האייפד והאייפון, ליעילות וההקשר העסקי שמספקות מערכות מחשוב ענן ארגוניות. זה התחיל עם Seesmic, חברה שמזוהה עם אפליקציות טוויטר פופולריות, אשר הכריזה על כניסתה לעולם הארגוני עם Seesmic CRM for Salesforce, אפליקצית אייפד. זה המשיך עם ההכרזה של Salesforce עצמה על אפליקציות חדשות לאייפד שממוקדות בהצגת מידע על Accounts ובהצגת ה-Dashboards. לטעמנו אלו כלים פשוטים יחסית, שעיקרם הצגת מידע כפי שהוא קיים ב-views המוגדרים בסביבת Salesforce שלכם. למי מביניכם שמסתובב עם אייפד ומחפש אפליקציות עסקיות להתקין עליו, כדאי לנסות אותן. לגישה מעט שונה בכל הנוגע לפיתוח אפליקציות iOS המחוברות ל-Salesforce, הציצו ב-Salezmine, אפליקצית אייפון ואייפד שעושה ויזואליזציה ל-pipeline שלכם ומעודדת את אנשי המכירות לבצע פעולות בעסקאות שלהם; או ב-Lead Management for Sales, אפליקצית אייפון שמיועדת לאנשי מכירות בשטח שאחראים על טיפול בלידים.

השיווק שובר למיינסטרים

על פי הבאזז ברשתות החברתיות, ההרצאות והביתנים של חברות ה-Marketing Automation כדוגמת Marketo ו-Hubspot צפויות לתפוס תשומת לב רבה בכנס. התחום כולו תופס תאוצה ככל שהפוקוס, בכל הנוגע ל-lead acquisition and retention, עובר מהטלפון והטלמרקטינג, לווב, לניתוח התנהגויות משתמשים בווב וליכולת של מחלקת השיווק להגיב בזמן אמת להן. באותו הקשר, כדאי להעיף מבט בסטארט-אפ ישראלי מעניין הנקרא Totango (גילוי נאות: לקוח של ServiceWise) הפועל בדיוק בתחום הזה.

מן הסתם אלה לא הנושאים היחידים שיבלטו בכנס השנה, אבל אלה המרכזיים שבהם לטעמנו. במהלך השבוע נשתדל לעדכן בזמן-אמת אודות ההכרזות השונות שצפויות ללא ספק לצאת מהכנס.