מהיום: Chatter לכל ארגון ועסק בחינם

כבר כתבנו לא פעם על Chatter, שכבת ה-collaboration העשירה של Salesforce.com. בין היתר ציינו את המאמצים שהחברה משקיעה ביכולות הללו ואת הפוקוס ש-Chatter מקבלת. אולם עד עתה, על מנת להשתמש ב-Chatter, שמביאה לארגון ולעסק יכולות שלקוחות מעולם הרשתות החברתיות כמו פייסבוק וטוויטר, היה צורך באחד מרשיונות Salesforce CRM. אלא שמאמש זה השתנה.

Chatter.com הוא שירות פתוח לכל אחד (בתנאי שיש לו אימייל חברה) שמאפשר לצוותים ליצור בלחיצת כפתור רשת חברתית פנימית שמאפשרת להם לחלוק ביניהם עדכוני סטטוס, קבצים, מדיה ומידע אחר, אם באמצעות המחשב האישי ואם דרך אפליקציית סמארטפון. השירות יתחרה ישירות באלה של Yammer או Box.net, אך בנוסף יספק מסלול שדרוג ללקוחות השירות החינמי לשירות הפרימיום Chatter Plus ולמהדורות השונות של Salesforce CRM.

דגש מרכזי ב- Chatter.com הינו על שיתוף קבצים בענן. המשתמשים יכולים להעלות קבצים, לשתף אותם בקרב עמיתיהם, להוסיף הערות לכל קובץ, ואף לצפות בהם דרך האתר מבלי להזדקק להורדה למחשב או למכשיר. כמו כן נוספו כפתורי לייק, תגובות וזיהוי נושאים חמים (trending topics), כמו בטוויטר.

Salesforce.com לא מתכוונת לחסוך במאמצים בשיווק השירות, והוא יופיע במהלך שידור הסופרבול בארה”ב, במסגרת מהלך שיווקי שכולל גם את אנשי להקת Black Eyed Peas ובראשם will.i.am שאף השתתף בכנס Dreamforce בדצמבר האחרון.