סרוויס ווייז תרמה הקמת מערכת סיילספורס למען נפגעות ונפגעי תקיפה מינית

המערכת מוטמעת בימים אלה במרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית בקריית שמונה ובגליל, ומיועדת לניהול פניות שמתקבלות במוקד ושל השיחות שמתנהלות איתם

סרוויס ווייז מבצעת בימים אלה פרויקט להקמת מערכת סיילספורס במרכז לסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בקריית שמונה ובגליל, למעקב אחר שיחות עם נפגעות ונפגעים, ניהול פניות, הרצאות ועוד. את הפרויקט תרמה סרוויס ווייז, כחלק מהפעילות החברתית שלה. הפרויקט החל לפני כחודשיים והשלב השני שלו יסתיים בחודש הנוכחי.

מרכז הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית ואונס קריית שמונה והגליל הוא אחד משורה של מרכזי סיוע שהם לקוחות של סרוויס ווייז. הוא הוקם ב-1994 ופעל במסגרת פורום נשים קריית שמונה. ב-1999 נפרד מרכז הסיוע מפורום הנשים ונרשם כעמותה עצמאית. מטרת העמותה היא להעניק סיוע לנפגעות ולנפגעי אלימות מינית, ולהיאבק בתופעה באמצעות העלאת מודעות ושינוי עמדות.

יעדי המרכז הינם: להציע סיוע נפשי, תמיכה, ייעוץ וליווי לנפגעות אלימות מינית ולקרובים אליהן, במשך 24 שעות ביממה; לקיים פעילות הסברתית והעלאת המודעות בקרב הציבור לגבי בעיה חברתית זו, ולספק מידע; ולפעול בשיתוף פעולה עם הגופים המטפלים הבאים במגע עם הנפגע.ת, במטרה להיטיב את הבנתם לגבי הבעייתיות והייחודיות של הנושא.

טלי פרץ כהן, מנהלת המרכז, אמרה כי “הקמת המערכת למעקב אחר פניות בקו החרום תביא לשדרוג משמעותי ותשפר את היכולת המקצועית שלנו באופן ניכר. יכולת המעקב אחר שיחות שמתקבלות תאפשר טיפול הוליסטי ארוך טווח. בנוסף, באמצעות התיעוד ניתן יהיה לתת משוב מדויק למתנדבות על הסיוע שהוגש לפונות ולפונים, ולאסוף נתונים סטטיסטיים התרומה של סרוויס ווייז היא מבין המשמעותיות שקיבלנו באחרונה”.

עינת צור-שיין, מנכ”לית משותפת בסרוויס וייז, ציינה ש-“במהלך משבר הקורונה הרגשנו צורך לסייע לאוכלוסייה הכללית בהתנדבות בעלת ערך חברתי, ולפיכך בחרנו לתרום מתחום המומחיות שלנו לאחד ממרכזי הסיוע, שנמצאים כל העת בחזית של מאבק חשוב מאין כמותו. מרכזי הסיוע לא מקבלים תשומת לב ציבורית ראויה ולא מתוקצבים בצורה מספקת. מתוקף היכרותנו עם מרכזי הסיוע הנוספים, יכולים היינו לפתח מערכת מותאמת בזמן קצר יחסית ולאפשר למרכז בצפון למנף את יכולותיו ואת מוטת השליטה של הפעילות שלו”.

לקריאת הכתבה באתר אנשים ומחשבים