מחשוב ענן בכותרות

שתי כתבות מעניינות עולות השבוע בעיתוני הכלכלה, שתיהן קשורות למחשוב ענן ושתיהן, איך לא, מדברות על סיילספורס.

אור הירשאוגה פירסם אמש כתבה בדה-מרקר, שמתמקדת בצמיחה המטאורית של Salesforce.com, שבאה על רקע הצמיחה השנתית המוגברת בתחום שירותי הענן. הנה ציטוט מדברי מארק בניוף, מנכ”ל החברה, מראיון שערך עם הירשאוגה:

“שינוי הוא קשה ותמיד הטפנו ליצירת שינוי גדול מהסטטוס קוו. העשור הראשון שלנו הוקדש לקידום סופה של התוכנה המותקנת על המחשב האישי והצגת העוצמה הטמונה באפליקציות המסופקות על גבי האינטרנט – הן היו קלות לשימוש, פחות יקרות ומהירות”, קובע בניוף. “כיום צמחה סביבנו תעשייה המוכרת כמחשוב ענן. על פי התחזית של גרטנר, ההכנסות ממחשוב ענן יצמחו מ-56 מיליארד דולר ב-2009 ל-150 מיליארד דולר ב-2013. המודל החדש הוליד כמות עצומה של חברות, וישנם עננים רבים לבחור מהם – מפיננסים ועד אפליקציות משרדיות שבהן אנו משתמשים בכל יום”, הוא אומר.

ובכתבה שעלתה היום בכלכליסט, תחת הכותרת “טכנולוגיות המחשוב של 2011”, הטכנולוגיה הראשונה המוזכרת ברשימה היא ‘פייסבוק ארגוני’:

השירותים החברתיים מתפתחים באופן שיסייע ליצור סביבת עבודה גמישה יותר שבה ניתן לתקשר, ליצור ולשתף מידע רלבנטי לצורכי עבודה, וכן לקדם שיתופי פעולה ושימור ידע באופן שמדמה סיעור מוחות. בנוסף, הכלים החברתיים יוצרים ערך עסקי בכך שהם מאפשרים ליצור קשר אינטימי יותר עם לקוחות, מצוינות בשירות ובמוצרים ויעילות תפעולית, ומניעים חדשנות. השימוש ברשת חברתית ארגונית מאפשר אפילו לנהל דיון לגבי הרכישות העתידתיות של החברה.

תחום השירותים החברתיים בארגונים הוא תחום חם ומתפתח, על פי הכתבה שמצטטת את שלומית הארט, סמנכל”ית בגרטנר:

יש פער גדול מאוד בין המצב בארגונים למצב בבית”, אומרת שלומית הארט, סמנכ”לית הייטק בגרטנר ישראל. “יש דור שלם שמגיע לארגונים ורגיל לסביבת עבודה הרבה יותר עשירה. הארגונים מפגרים אחרי התשתית הביתית בכל מה שקשור לרשתות חברתיות ושיתופיות, ורובם עובדים עם תוכנות משרדיות מסורתיות. ארגונים רבים בוחנים עכשיו אימוץ של טכנולוגיות חברתיות בשילוב טכנולוגיות שיתופיות, כדי לשדרג את סביבת העבודה.

Chatter היא ה’פייסבוק הארגוני’ או ה’טוויטר הארגוני’ של סיילספורס. היא זמינה בגרסאות בתשלום ובחינם ומאפשרת לארגונים לפרוס תשתית שיתוף ידע ומידע ארגונית שמרגישה ומתנהגת כמו השירותים הפופולריים הללו. אם אתם מעוניינים בהדגמה  אישית איך זה עובד, צרו עמנו קשר כאן וציינו שאתם מתעניינים בצ’אטר.